Staalicus, daadkrachtige ondersteuning
  • Home
  • Services
  • About
  • Contact
  • Privacy Statement
  • Boeken







​De wondere wereld van marketing

ZZP-er in de paardenwereld.

2/1/2018

0 Reacties

 
Foto
​Twee keer per jaar bezoek ik Equiday. De beurs voor iedereen die zoekt naar paardvriendelijke oplossingen en inspiratie. Op Equiday moet je zijn om nieuwe dingen te ontdekken, ontwikkelingen in het zogenaamde ‘alternatieve circuit’. Hoewel ik een wetenschappelijke achtergrond heb vind ik het heerlijk om inspiratie op te doen en paardgezondheid vanuit verschillende invalshoeken te bekijken.  

Op Equiday zijn vele experts aanwezig die stuk voor stuk iets unieks aanbieden. Er zijn bijvoorbeeld gezondheidsspecialisten in cranio-sacraal therapie, osteopathie of lymfedrainage. Er zijn trainers die doen aan Centered Riding, T-Touch, Parelli of klassieke dressuur. Er zijn zadelpassers, paardencoaches, magnetiseurs en dierentolken. Allemaal met hun eigen expertise.

Maar één ding vinden ze erg moeilijk. Zichzelf verkopen. Uiteraard is daar de uitzondering op de regel, aan jullie alvast excuses voor deze blog.
De door de organisatie beschikbaar gestelde marktkramen zijn niet echt inspirerend maar met een leuke aankleding is nog altijd veel mogelijk. Echter degene die een bos bloemen neerzet steekt al met kop en schouders boven de rest uit. Menig standhouder verbergt zich in een te laag campingstoeltje achter de marktkraam. Stel je voor dat iemand oogcontact maakt. Dát is eng!


En daar lopen wij, het verwende paardenvolk tussendoor. Op zoek naar interessante aanbiedingen of een goed gesprek. Twee weken geleden liepen we nog op Horse Event en over een paar weken is Jumping Indoor Maastricht. Daar kopen we bling bling hoofdstellen en vergapen ons aan Italiaanse rijlaarzen van 1700,-

Maar hé, wij staan ook open voor nieuwe kennis. We willen kennis maken met bitloos rijden en vragen ons af of ons schatje baat zou kunnen hebben bij een lymfedrainage behandeling. We zijn nieuwsgierig naar wat ons paard ons te vertellen heeft. We geloven natuurlijk niet in zweverige zaken, maar toch… En misschien is dit wel hét moment om toch die ijzers er onderuit te halen en de hoefschoenen aan te schaffen waar we al zo lang over nadenken.  

Het valt echter niet mee om jezelf te laten verrassen. De stands zien er nogal gesloten uit en regelmatig is er zelfs niemand te bekennen. Zeker even plassen of roken?

Lieve ZZP-er, jij kunt iets waar je achter staat. Op een dag heb je de stoute schoenen aangetrokken en je ingeschreven bij de KvK. Jouw droom is om een boterham te verdienen met jouw expertise. En het meest belangrijke; je helpt er ook nog paarden mee. 

WEES DAAR TROTS OP!

Bezoekers van een evenement WILLEN informatie, daar betalen ze entreegeld voor. Verkoop jezelf! Misschien lever jij wel een dienst die nog onbekend is? Zoek de mensen dan op. Ze komen niet vanzelf naar je toe.

Denk na over een evenementenplan. Waarom ga je er naartoe? Wat wil je precies bereiken? Gesprekken? Boekingen? Nieuwsbrief abonnees? Stem daar de aankleding van je stand en de actie op af. 
Wil je bekendheid? Richt je dan op aanmeldingen voor je nieuwsbrief (die je daarna wel moet leveren, maar daarover meer in een andere blog). Verzin een actie, verloot een leuke prijs, bedenk een kennismakings-beurs-aanbieding. Een dure standwand is niet nodig, een grote vlag met je logo erop kan ook prima als achterwand dienen.

Ga voor je stand staan en steek je hand met flyer uit naar iedereen die jouw kant op kijkt. En glimlach. Glimlach! Heb je enig idee hoe eng mensen het vinden om een vraag te stellen? Of om geen vraag te hebben omdat ze vinden dat dat moet voordat ze met je mogen praten? Bedenk een openingsvraag die je iemand in het voorbijgaan kunt stellen. “Hallo, heb jij ….van je paard wel eens goed bekeken?”

Mijn handen jeuken als ik op Equiday loop. Zoveel vragen, zoveel paarden die hulp kunnen gebruiken, en zoveel kennis aanwezig. ZZP-ers, jullie verdienen de aandacht!

0 Reacties

    Auteur

    Als ZZP-er in de paardenwereld schrijft Carolien over de wondere wereld van marketing.

    Archieven

    April 2018
    Maart 2018
    Februari 2018

    Categorieën

    Alles

    RSS-feed

Proudly powered by Weebly
  • Home
  • Services
  • About
  • Contact
  • Privacy Statement
  • Boeken